Sosiale medier er gull verdt for kreative sjeler som ønsker å slå gjennom, som for eksempel musikere. 

Er du en musiker som ønsker å få musikken din ut til folket, kanskje til og med bli en internasjonal rocker? Da må du ikke glemme å ta i bruk sosiale medier i din jakt på stjernedrømmen. Det er markedsføring som er gull verdt, og du vet aldri hvem som lytter til nettopp din musikk.

Etter at internett kom har musikkverden blitt annerledes av flere årsaker. Ja, det kopieres og distribueres musikk ulovlig, men det er også mange som velger denne måten å gjøre sitt materiale kjent på, helt lovlig. Det er tross alt den som eier musikken som skal bestemme hva som skjer med den.

Mange muligheter

Det finnes utrolig mange muligheter for å få distribuert musikken din på nettet. Men det lønner seg å ha bygget opp en helhetlig profil først, som du kan bruke på alle sosiale medier. Sørg også for at du har en egen webside der du kan legge ut enkelte av låtene dine tilgjengelig for de som besøker siden. Ved bruk av en helhetlig profil som går over flere sosiale medier, fremstår du mer profesjonell og det gjør det lettere for deg å kapre både lyttere og penger.

Masse aktivitet

Uansett hvor mange eller hvor få av de sosiale mediene du er på, som for eksempel Myspace, Soundcloud, Facebook, Twitter eller Instagram, er det en ting som er veldig viktig. Nemlig aktivitet. De som har mest suksess med markedsføring i sosiale medier har skjønt hvor viktig det er å faktisk dele ting i de sosiale mediene. En som har skjønt dette er Stephen Amell fra tv-serien Arrow. Han har blant annet brukt sin Facebook side til innsamling av penger til kreftsaken med suksess.